Na poprednom stavebnom veľtrhu sme boli jedinou firmou zo Slovenska
Po štvorročnej pandemickej prestávke sa v apríli opäť konal v nemeckom Mníchove popredný svetový veľtrh stavebníctva BAU 2023. A comeback celosvetovo jedinečnej medzinárodnej výstavy bol naozaj triumfálny – svetové novinky a inovácie v oblasti architektúry, stavebných materiálov a systémov tu predstavilo 2 260 vystavovateľov zo 49 krajín a stavebnú výstavu si pozrelo približne 190 000 návštevníkov. Každý z týchto ukazovateľov pritom znamenal nárast oproti predpandemickému ročníku 2019, počet návštevníkov sa dokonca priblížil úrovni z roku 2019 už v polovici veľtrhu.
Úspešný návrat medzinárodnej stavebnej výstavy a veľká spokojnosť vystavovateľov aj návštevníkov sa odrazili aj v prieskume inštitútu pre výskum verejnej mienky Gelszus, v ktorom veľtrh BAU 2023 ohodnotilo ako dobrý až výborný 93 % vystavovateľov a až 98 % opýtaných návštevníkov. Najvyššie známky pritom udelilo 90 % vystavovateľov za kvalitu a 89 % za medzinárodnú účasť.
Treba však dodať, že česť našej krajiny na BAU Mníchov zachraňoval GARDEON ako jediná firma zo Slovenska. Tento smutný fakt neunikol ani prezidentovi Nemecko-Slovenskej hospodárskej únie Pavlovi V. Podolayovi, ktorý na sociálnej sieti sarkasticky poznamenal:
„V časoch všeobecnej krízy treba asi sedieť doma a nesnažiť sa o nových zákazníkov. To nech robia tie krajiny, ktoré to potrebujú… Dúfal som, že naše ministerstvá hospodárstva a zahraničných vecí sa konečne prebudia zo zimného spánku, pretože už by bolo skutočne načase rozvíjať ekonomickú diplomaciu. A k tomu určite patrí aj dobrá prezentácia krajiny (dokonca s podporou EÚ) na medzinárodných veľtrhoch. Slovensko však opäť vytvára dojem, akoby v tejto oblasti nemalo (alebo nechcelo?) čo ponúknuť. Zdá sa mi, že celá agenda slovenskej ekonomickej diplomacie zlyhala na celej čiare.“
Výstava BAU Mníchov, ktorá sa v Nemecku koná každé dva roky, je najväčším a najdôležitejším podujatím v stavebnom odvetví, významným nielen pre lídrov na tomto trhu. To, že účasť na veľkej medzinárodnej výstave je dôležitá aj pre menšie firmy, potvrdzuje aj naša marketingová analýza – vyše 100 obchodných stretnutí, ktoré na BAU Mníchovabsolvovali naši zamestnanci v priebehu necelého týždňa, viacero budúcich spoluprác, dohodnutých s novými obchodnými partnermi aj viac než desiatka stavieb predaných priamo počas výstavy.
Aj keď náš stánok nebol veľký, celková plocha približne 100 m2 úplne stačila na to, aby zaujala. Na záhradnom domčeku s pôdorysnou plochou 7 × 5 m sme pritom prezentovali nielen našu progresívnu technológiu výstavby, ale aj niekoľko noviniek, napríklad elegantné čierne doplnky vrátane atiky, ktorá zakrýva všetky spoje, takže na výslednej stavbe nie sú viditeľné. K riešeniam trvalej udržateľnosti, ktorá bola tento rok na veľtrhu mimoriadne dôležitou témou, patrilo LED osvetlenie celej stavby či možnosť osadiť na streche fotovoltické panely.
Celú expozíciu, vrátane záhradného domčeka, sme doviezli na novom firemnom kamióne a zrealizovalo ju sedem našich montážnikov iba za päť hodín.
Expozíciu na BAU 2023 sme pripravili podľa nového dizajn manuálu – nechýbal ani náš firemný maskot.
Počas šiestich dní trvania medzinárodného stavebného veľtrhu sa na stánku GARDEON-u venovalo hosťom takmer 20 našich kolegýň a kolegov.