Ikona telefónu +421 43 455 53 33 Po - Pia 7:30 - 17:00
Ikona shopu Vyskúšajte náš
e-shop »

Už druhý rok po sebe sme sa umiestnili v rebríčku TOP 1000 najrýchlejšie rastúcich firiem v Európe

GARDEON | FT 1000
Publikované 04.04.2024 10:00

Dosiahnuť významný úspech nebýva ľahké, no obhájiť ho je často ešte ťažšie. Nám sa to podarilo! Už po druhý raz za sebou sa GARDEON umiestnil v prestížnom rebríčku najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe, a to v porovnaní s minulým rokom dokonca o viac než 200 priečok vyššie. Pre rodinnú firmu z malej obce na Strednom Slovensku je to priam neuveriteľný triumf.

Veľký medzinárodný úspech

Renomovaný britský denník The Financial Times (FT), ktorý sa zameriava na obchodné a ekonomické témy, pravidelne uverejňuje rebríček najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe. Prestížny FT 1000, zostavovaný v spolupráci s nemeckou výskumnou spoločnosťou Statista, už ôsmy rok upozorňuje na tisícku európskych firiem, ktoré najlepšie zvládli aktuálne výzvy – či už to boli dopady pandémie COVID-19, vysoká inflácia brzdiaca návrat k rastu, alebo energetická kríza vyvolaná vojnou na Ukrajine, ktorá podmienky na podnikanie ešte zhoršila.

V tomto rebríčku spoločností, ktorým sa v neľahkej situácii posledných rokov nielen podarilo prežiť, ale preukázali svoju odolnosť a napriek všetkým nepriaznivým okolnostiam dokázali prosperovať, má svoje miesto aj naša rodinná firma GARDEON. A to dokonca už druhý rok po sebe!

Nielenže sme splnili náročné kritériá, ale prekonali sme aj svoje minuloročné umiestnenie

Aby mohla byť firma vôbec zaradená do rebríčka najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe, musela splniť niekoľko náročných, prevažne ekonomických kritérií. Hodnotenie bolo tento rok založené na miere rastu výnosov (tržieb) medzi rokmi 2019 a 2022, pričom kľúčovým kritériom na umiestnenie v rebríčku TOP 1000 spoločností FT-Statista bola priemerná ročná miera rastu (compound annual growth rate – CAGR). Minimálna hodnota CAGR potrebná na zaradenie do rebríčka bola 36,3 % a rast tržieb musel byť primárne organický, to znamená stimulovaný „interne“.

GARDEON obstál tento rok v celoeurópskej konkurencii naozaj so cťou – umiestnili sme sa približne uprostred hodnoteného poľa, na 510. mieste. Oproti minuloročnému hodnoteniu na 719. pozícii sme si teda polepšili o viac než 200 priečok, čo pre GARDEON znamená doteraz najväčší úspech.

A toto sú čísla, ktorými sme si zaslúžili svoje cenné umiestnenie v denníku The Financial Times, medzi tisíckou najrýchlejšie rastúcich európskych spoločností:

V období rokov 2019 až 2022 dosiahol GARDEON priemernú ročnú mieru rastu až 61 %, pričom naše tržby narástli z 2,8 mil. € v roku 2019 na takmer 11,88 mil. € v roku 2022.

Medzi TOP 1000 firmami bol GARDEON zo Slovenska jediný

Pokiaľ ide o zastúpenie krajín, v aktuálnom rebríčku FT-Statista vedie (rovnako ako v tom minuloročnom) Taliansko s 309 rýchlo rastúcimi spoločnosťami pred Nemeckom, ktoré tento rok reprezentovalo 202 spoločností. No zatiaľ čo minulý rok malo Slovensko v tomto prestížnom hodnotení firiem troch zástupcov, v tohtoročnom ostal GARDEON jediným slovenským želiezkom v ohni.

Do elitného zoznamu, ktorý publikuje celosvetovo uznávaný britský magazín o financiách, sa tak dostal aj Turčiansky Ďur po boku Londýna (s najvyšším počtom 69 rýchlo rastúcich spoločností v rebríčku), Milána (na druhom mieste so 44 firmami) či Paríža (ktorý bol s 39 rýchlo rastúcimi spoločnosťami tretí v poradí najúspešnejších Európskych miest).

Úspech pre GARDEON v konkurencii najlepších z celej Európy

Medzi najlepšími európskymi spoločnosťami z pohľadu percentuálneho rastu tržieb mali tento rok opäť výrazné zastúpenie čo do počtu najmä IT a softvérové firmy. Na popredných priečkach sa však umiestnili prevažne spoločnosti z oblasti energetiky a digitálnej reklamy. V prvom prípade bol silným stimulom pre rast zvýšený dopyt po obnoviteľných energiách, a to jednak v reakcii na rekordne vysoké ceny ropy a plynu po ruskej invázii na Ukrajinu, jednak z dôvodu snahy vlád o splnenie klimatických cieľov v rámci Zelenej dohody EÚ.

Reklamným agentúram zameraným na digitálne prostredie pomohol najmä nárast výdavkov na digitálnu reklamu počas obdobia pandémie a po ňom, keďže v čase covidových lockdownov sa spoločnosti snažili hľadať nové cesty na oslovenie zákazníkov (podľa IAB Europe vzrástli v Európe výdavky na digitálnu reklamu v roku 2021 medziročne až o 30 %). „Úspech GARDEON-u ako stavebnej firmy je tak pre nás o to cennejší,“ hovorí Marek Choleva.  „Netreba však zabúdať na to, že za číslami, ktoré si všimol aj celosvetovo uznávaný ekonomický magazín, je snaha nás všetkých, ktorí v GARDEON-e pracujeme – najmä náš zodpovedný prístup k zákazníkom, náš kvalitný produkt, ktorý im ponúkame a poctivé služby, ktoré im poskytujeme,“ pripomenul syn zakladateľa rodinnej firmy GARDEON.

Údaje z hodnotenia firmy GARDEON vo FT 1000 – ôsmom ročníku rebríčka najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe:

GARDEON, Slovensko

Umiestnenie v roku 2023

pozícia 510

Umiestnenie v roku 2022

pozícia 719

Absolútna miera rastu (AGR)

322 %

Priemerná ročná miera rastu (CAGR)

61,60 %

výnosy (tržby) 2022

11,879,987 €

výnosy (tržby) 2019

2,815,229 €

Počet zamestnancov v roku 2022

35

Počet zamestnancov v roku 2019

20

Rok založenia

2013

Náš úspech potvrdzujú aj finančné výsledky uverejnené na FinStat-e

Podľa aktuálnych finančných výsledkov uverejnených na slovenskom dátovom portáli FinStat zvýšila naša spoločnosť GARDEON v roku 2022 zisk o 79 % – na 750 564 €, a tržby nám narástli o 84 % – na 11,88 mil. €.


Článok z „The Financial Times“

GARDEON v periodiku "The Financial Times" v rubrike FT 1000GARDEON v periodiku "The Financial Times" v rubrike FT 1000GARDEON v periodiku "The Financial Times" v rubrike FT 1000GARDEON v periodiku "The Financial Times" v rubrike FT 1000

Originálny článok sa nachádza na portáli „The Financial Times“: https://www.ft.com/ft1000-2024